Serwisy internetowe Uniwersytetu Warszawskiego Nie jesteś zalogowany | zaloguj się

Najczęściej zadawane pytania

USOSownia - sprawy ogólne

Serwis przeznaczony jest dla studentów i pracowników dydaktycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Przeglądać jego zawartość może każdy internauta.

Przeglądanie zasobów serwisu nie wymaga logowania ani rejestracji. Jedynie czynny udział w dyskusjach na forum wymaga zalogowania się.

Logowanie do USOSowni odbywa się dokładnie tak samo jak logowanie do innych serwisów związanych z USOS-em: poprzez pasek na górze strony, który związany jest z Centralnym Serwerem Uwierzytelniania. Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się, w jaki sposób należy się logować do uczelnianych serwisów.

Dokumenty umieszczone w USOSowni zapisane są w popularnym formacie Adobe PDF. Istnieje wiele programów potrafiących otworzyć te pliki. Zalecanym programem jest Adobe Reader. Można go pobrać stąd. Program jest w polskiej wersji językowej. Po pobraniu należy go zainstalować, tzn. uruchomić pobrany plik i zastosować się do instrukcji wyświetlanych na ekranie.

Bardzo nam przykro, ale nie możemy. Nie mamy takich uprawnień, nie mamy takich kompetencji, nie mamy dostępu do takich danych w USOS-ie. Po prostu nie wolno nam tego zrobić.

Musisz mieć na uwadze, że za uczelniane systemy informatyczne odpowiada na całym uniwersytecie naprawdę wiele, wiele osób. Osoby te pracują na różnych wydziałach, w różnych sekcjach, działach i zakładach, często rozproszonych geograficznie po całej Warszawie. Nie wszystkie z tych osób znają się wzajemnie. Uniwersytet Warszawski to przeogromna instytucja, nie jest więc tak, że za wszystko, co jest związane z komputerami i Internetem, odpowiada pięć wszechwładnych osób zgromadzonych w jednym pokoju. To naprawdę bardzo dużo ludzi, których pracę regulują przepisy prawne, zarówno uczelniane jak i państwowe.

Administratorzy USOSowni są tylko kilkoma pracownikami UW, zwykłymi szaraczkami w wielkiej machinie uczelnianej. Mają tzw. dojścia i kontakty, ale nie są w stanie odpowiedzieć o godz. 23, dlaczego na którymś z USOSwebów jakaś rejestracja nie działa. Od tego jest forum, od tego są dziekanaty. Naprawdę wiele można załatwić poprzez kontakt z dziekanatem lub przez starostę roku czy studencki samorząd wydziałowy, a przypadki, gdy coś poszło nie tak, spotykały się z zadośćuczynieniem (np. dodatkowymi wolnymi miejscami w rejestracji, którą wcześniej źle przygotowano). Wiadomo, że takie sytuacje są nieprzyjemne i człowiek chciałby natychmiast wyjaśnić sprawę. Ale, niestety, nic nie zostanie załatwione w nocy, zwłaszcza przez pracowników USOSowni.

USOSownia - forum

Nie. Wystarczy, że zalogujesz się poprzez pasek na górze strony, który związany jest z Centralnym Serwerem Uwierzytelniania.

Niestety, nie. Przeglądanie forum dyskusyjnego możliwe jest dla wszystkich internautów. Natomiast czynny udział w dyskusjach mogą brać tylko osoby związane z Uniwersytetem Warszawskim.

Niestety, nie jest to możliwe, jeżeli nie studiujesz aktualnie na żadnym kierunku. Zalogować się do USOSowni mogą tylko aktywni studenci i pracownicy UW. W (bliżej nieokreślonej) przyszłości najprawdopodobniej się to zmieni i absolwenci będą mogli logować się do USOSowni.

Jak najbardziej. Po zalogowaniu się odszukaj w menu z lewej strony pozycję Moje konto. Na wyświetlonej stronie wybierz zakładkę Edytuj. Odszukaj na tej zakładce sekcje Portret i Podpis.

W ramach tych opcji możesz umieścić swój podpis oraz wysłać do USOSOwni obrazek awatara z własnego komputera. W celu wysłania obrazka należy wybrać przycisk Przeglądaj... przy opcji Portret. Wyświetli się okienko, w którym możesz przeglądać zawartość dysków twardych swojego komputera. Przy pomocy tego okienka wskaż plik z obrazkiem, który chcesz wysłać. Plik ten nie może być większy niż 30 kilobajtów. Ponadto wymiary obrazka nie powinny przekraczać 85 x 85 pikseli. Jeśli przekroczą, USOSownia automatycznie zmniejszy rozmiar obrazka.

Na koniec musisz zatwierdzić zmiany przyciskiem Zachowaj na dole strony.

Niestety, nie. Mogłoby to doprowadzić do sytuacji, w której ktoś jako pseudonimu użyje imienia i nazwiska innej osoby, która jest studentem lub nauczycielem na UW, co mogłoby prowadzić do nieporozumień.

Po zalogowaniu się odszukaj w menu z lewej strony pozycję Moje konto. Na wyświetlonej stronie wybierz zakładkę Edytuj. Odszukaj na tej zakładce sekcję Kontakt. Zaznacz w tej sekcji jedyną dostępną opcję: Osobisty formularz kontaktowy. Na koniec musisz zatwierdzić zmiany przyciskiem Zachowaj na dole strony.

Pamiętaj, że jeżeli nie posiadasz uczelnianego konta e-mail, odnośnik przy Twoich wypowiedziach na forum będzie niewidoczny mimo wykonania powyższych czynności.

Nadawca wiadomości nie pozna Twojego adresu. Zobaczy go dopiero wtedy, gdy postanowisz odpisać na wiadomość, którą do Ciebie wysłał.

Oznacza to, że użytkownicy ci nie uaktywnili osobistego formularza kontaktowego (więc np. nie życzą sobie otrzymywać prywatnych wiadomości) lub też nie posiadają odnotowanego w USOS-ie konta pocztowego.

Informacja o założeniu konta nie dotarła jeszcze do USOSowni. Dane muszą przejść z serwerów pocztowych do USOS-a, a następnie z USOS-a do USOSowni. Innymi słowy: trzeba poczekać na migrację danych. Uaktywnienie Twojego konta e-mail w USOSowni może mieć miejsce nawet do 24 godzin po jego założeniu.